Friday, October 10, 2014

KEPENTINGAN NUTRISI KEPADA ANAK

Gaya hidup sekarang adalah penyumbang kepada masalah kesihatan. Selain masalah kesihatan kekurangan nutrisi juga akan menyebabkan banyak masalah.

Pertumbuhan terbantut
Protein amat penting dalam diet seharian anak kita. Protein membantu membina otot dan system didalam badan anak - anak kita. selain protein Kalsium juga penting dalam proses pembesaran anak - anak kita. Kalsium amat penting dalam proses membina tulang, gigi serta membantu dalam pergerakan otot anak kita.

Perkembangan terbantut serta melambatkan kecerdasan Otak.
Banyak tanda kita boleh lihat jika anak kita kekurangan nutrian dalam diet seharian.
Anak yang mempunya masalah nutrisi akan menggalami masalah kurang daya fakus, lambat belajar. Anak ini juga akan kurang menunjukkan minat dengan persekitaran. Dia hanya membuat hal dia sendiri. dalam erti kata lain anak ini akan Nampak seperti berkhayal dalam dunia dia sendiri. Kita juga dapat melihat anak kita kelihatan lesu, kurang aktif dan lebih suka tido.

Mudah dijangkiti penyakit

Kekurangan nutrisi bermakna system imunisasi juga akan berkurang. Badan akan lemah dan senang dijangkiti demam dan selesema. Kekurangan nutrisi amat berbahaya bagi anak yang dihantar ke taska ataupun tadika.


 
KAMI ADA WAKIL JUALAN DI SELURUH MALAYSIA

 HUBUNGI KAMI UNTUK ORDER SHAKLEE

Perlu Khidmat Rundingan?

Hubungi saya :

FACEBOOK : Wan Mahani Binti Mahadzar

SMS/Whatsapp: 018 -9054626
 
SERVICE 24 HOURS, 7 HARI SEMINGGU
 
COD: Kota Damansara, Damansara Damai, Sungai Buluh, Shah Alam
 
POSTAGE: Seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment